میزان باد مناسب برای لاستیک
همیشه و در همه جا مطالعه کردهایم که باید باد تایر خود را در حالت مناسب حفظ كنیم، این مهمترین کاری است که در مورد تایر باید انجام دهید و به طور مرتب بررسی کنید، زیرا به مدیریت سایش لاستیک، طول عمر تایر و ایمنی شما و سرنشینان خودرو کمک می کند. با این حال، در برخی موارد و شرایط بهتر است که با خالی کردن مقدار قابل توجهی از باد لاستیک، با توصیه سازنده مخالفت کنیم و این مخالفت بیشتر برای زمان هایی است که به آفرود و خارج از جاده و بزرگراه رفته اید. برای آفرود در مناطقی مانند: ساحل، جنگل، زمین های گلی، سطوح ناهموار و ... ، نیاز به چسبندگی قابل توجهای دارید، پس در این شرایط باد لاستیک های خود را پر نگه ندارید. کاهش باد لاستیک باعث سازگاری تایر با سطوح و بهبود چسبندگی بیشتر و جلوگیری از فرو رفتن در زمین می شود.
کی و چگونه باد لاستیکها را کم کنیم؟ پایین آوردن باد تایر باید زمانی انجام شود که شما آماده خارج شدن از جاده معمولی و ورود به شن و ماسه، گل، سنگ، برف و ... میباشید. شما میتوانید به راحتی با برداشتن درپوش محل ورود و خروج باد تایر و استفاده از یک وسیله نوک تیز باد تایر را کم کنید. اینکه شما باید از هر لاستیک چه مقدار باد خالی کنید جای بحث دارد، برخی ادعا می کنند که افت فشار تا ۱۰ psi قابل کنترل است اما به خاطر داشته باشید که با کم کردن باد، دیوارهای کناری تایرها بیشتر در معرض سطحی قرار میگیرند که در آن قرار دارید. ممکن است در شن و ماسه مسئلهای نباشد، اما در سنگلاخ ممکن است مشکل ایجاد کند و باعث سوراخ شدن لاستیک شما شود. بهترین گزینه ۵ پیاسای در زمین های خاکی یا ماسه ای و حداکثر ۱۰ پیاسای در زمین های صخره ای است. بازگشت به جاده معمولی در پایان سفر، باید لاستیکها را مجدداً باد کنید. قبل از شروع آفرود، یک کمپرسور هوا یا دستگاه باد تایر همراه خود داشته باشید تا باد لاستیک خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. پس از رسیدن به مقصد دوباره آن را چک کنید. برای چک کردن دقیق سه ساعت به لاستیک ها زمان دهید تا خنک شوند تا در صورت لزوم مجدد آنها را باد کنید.